Modern Gallery
Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

kataliza | Obserwuj

2013-05-14

zakupy internetowe Dodaj do ulubionych 

czyli koło fortuny.

W lokalnym sklepie z tapetami nigdy nie ma tej która mi sie spodobała w internecie w związku z tym nie mogę ich zobaczyć na żywo.

Zamawiam przez internet i za każdym razem spotyka mnie spora niespodzianka.

Szukałam takiej tapety w neutralnych beżach :

Zdjęcie do wpisu: zakupy internetowe

a przyszła taka:

Zdjęcie do wpisu: zakupy internetowe

W nieneutralnych pomarańczach. Ale przemyslałam sobie sprawę i może tak będzie lepiej niż wszędzie te nudne beże?

Do sypialni szukałam tapety w beżowe pasy, wybrałam te poniżej chociaż nie zachwyciły mnie na zdjęciu. Nie podobała mi sie ta faktura drewna na tapecie.

Zdjęcie do wpisu: zakupy internetowe

Zdjęcie do wpisu: zakupy internetowe

I tu czekała mnie miła niespodzianka. Tapety nie są beżowe ale złote! Wyglądają fantastycznie a struktura nie przypomina drewna ale tkaninę. Poniżej zdjęcia ale niestety aparat nie oddaje tego połysku.

Zdjęcie do wpisu: zakupy internetowe

Więc bywa różnie.

4 Komentarze
Data dodania: 2013-05-14 14:33:42
super zakup. mnie sie te w kolorach zlota podobają, szczególnie ta w pasy. mysle ze po calosci bedzie wygladać swietnie, czy mi sie zdaje czy ten kolorek jest atki jakby satynowy? :))
odpowiedz
Data dodania: 2013-05-14 15:50:31
nie jest satynowa, to co na zdjęciu wygląda jak struktura drewna osiągnięte jest nie kolorem ale układem prążków na tapecie. Przez to tapeta w dotyku przypomina materiał ale nie satynę tylko złotą grubą tkaninę.
odpowiedz
Odpowiedź do iskierka-rekowo-gorne
Data dodania: 2013-05-14 14:39:07
Ta ostatnia tapeta w realu wogole nie przypomina tego co na zdjęciu..Dobrze że Ci sie podobają, bo jakby było na odwrót to trochę kiepsko..
odpowiedz
Data dodania: 2013-05-14 15:17:34
jednak internet kłamie ;D :D to i tak dobrze, że wkońcu jesteście zadowolona z zakupów
odpowiedz
2013-05-13

światełko w tunelu Dodaj do ulubionych 

Zdjęcie do wpisu: światełko w tunelu

Czyli nareszcie gładzie!

Zdjęcie do wpisu: światełko w tunelu

Zdjęcie do wpisu: światełko w tunelu

Na połączeniu płyty ze ścianą tasma tuff-tape

Zdjęcie do wpisu: światełko w tunelu

i podobno ma nie pękać. Na połączeniu płyty z płytą - standard czyli siatka.

 

2013-05-08

izolacja tarasu cd Dodaj do ulubionych 

Ostateczna kolejnośc warstw:

1. strop filigran zalany betonem

2. wylewka betonowa ze spadkiem

3. masa  Megabitum (w poprzednim wpisie zdjęcie)

4. papa z 10cm zakładami i wywinięciem na ścianyZdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

5. styropian podłogowy+fasadowy na ściany tarasu

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

A tu balkony przygotowane do wylewki:

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

 

6. wylewka betonowa zbrojona siatka ze spadkami 

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

7a. kolejny raz malowanie megabitum (plus puch z topoli)

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

i kolejny raz

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

7b. obróbka blacharska cokołu

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

7c. dwie warstwy papy lub lepik (jak wykonczenie z plytek to lepik a jak z desek to papa)

Będą deski więc wykończenie papa, ale jakaś specjalna i cholernie droga 13PLN/m2  - dwie warstwy czyli w sumie 60m2

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Jak widac panowie nie żałowali gazu i teraz trzeba wymienić część spalonego styropianu.

7d. Mapelastic + taśma izolująca 

8. wykończenie z płytek albo desek - jeżeli deski to na legarach "pływających", żadnych mocowań do podłoża żeby nie uszkodzić izolacji

9. obróbka blacharska na murku tarasu szerokości około 60cm (wystająca z kazdej strony około 3cm) ze spadkiem w kierunku tarasu

Obróbka blacharska bedzie oparta na widocznych kątownikach ciesielskich

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Ponieważ blacha przykrywająca ten murek będzie miała szerokość 63cm więc dodatkowo zamontowana została płyta OSB żeby usztywnić kontrukcję:

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Żeby woda nie podciekała dodatkowo w styropianie zrobiony jest cokolik cofnięty 3cm.

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

10. balustrada mocowana od czoła lub u nas raczej od... tyłu głowy bo od wewnetrznej strony tarasu.

11. Wentylacja garażu wychodząca na taras 

Ocynkowana rura będzie schowana pod styropianem, widać będzie tylko kratkę wentylacyjną

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

a tak wygląda to w garażu

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu cd

Zdjęcia będę uzupełniać na bieżąco.

2 Komentarze
pillproof
Data dodania: 2014-05-14 23:13:35
Własnie trafiłam na Twój blog. Super domek! U siebie również robię duży taras i chciałam się Ciebie zapytać jaką ekipę miałaś do położenia tych wszystkich warstw izolacyjnych na tarasie i ile to kosztowało, jeżeli to nie tajemnica ;)
odpowiedz
Data dodania: 2014-05-15 09:14:48
koszty za materiał(w sumie coś koło 5000PLN): TARAS: - lepik MEGABITUM 30kg + rozcieńczalnik(155PLN) - papa izobud. 30m2 (200PLN) - i coś jeszcze (170PLN) - wylewka betonowa (600PLN) - kanał z garażu + pierdolety (612PLN) - styropian na ocieplenie (955PLN) - papa wierzchniego krycia (700PLN) - obróbka blacharska grafit (815PLN) - mapelastic + taśma 700PLN - Sika minipack zaprawa wodoszczelna 5kg (56PLN) a kosztów robocizny niestety nie potrafię oddzielić dla samego tarasu bo ekipa robiła całą wykończeniówkę.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
2013-04-30

izolacja tarasu i balkonów Dodaj do ulubionych 

Na jesieni taras został zaizolowany środkiem wodorozcieńczalnym i niestety jesienne deszcze go rozcieńczyły. Tuż przed zimą położyliśmy na taras folię jako zabezpieczenie tymczasowe ale woda podciekała pod folię i zalewało nam garaż. Z prawdziwą izolacją tarasu czekaliśmy do ocieplenia bo to najtrudniejszy element i trzeba to zrobić porządnie (słowa naszego kierownika budowy czyli mojego ojca).

Teraz taras został zasmołowany środkiem nie wodorozcieńczalnym i wygląda tak:

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu i balkonów

A tu porównanie tego co spłynęło jesienią i nowej izolacji

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu i balkonów

Na to pójdzie folia, styropian, znowu folia i betonowa wylewka która też zostanie zaizolowana jakimś mazidłem. Kolejne etapy będę pokazywać. Na razie czekamy na rurę wentylacyjną do garażu, która będzie odprowadzała spaliny z garażu na zewnątrz. Wyjście tej rury będzie na tym tarasie schowane pod styropianem na ścianie, na ścianie będzie widać tylko kratkę wentylacyjną.

A z drugiej strony balkon i balkonik. Najpierw zostały zasmarowane mazidłem tym samym co taras, potem obróbka blacharska na krawędzi i na ścianach a teraz widać izolację z papy. Rura od rekuperacji została ocieplona wełną a sam okap od szczytu zamurowany (kto ma Ambra ten wie o co chodzi)

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu i balkonów

Zdjęcie do wpisu: izolacja tarasu i balkonów

na zdjęciu powyżej widać styropian między zewnętrznym kominem a wewnętrznym.

9 Komentarze
Data dodania: 2013-04-30 16:08:08
A nie lepiej by było zainwestować w firmę, która się zajmuje tego rodzaju dachami i wykorzystuje do tego membranę PCV. U Nas jak na razie się sprawdza :)
odpowiedz
Data dodania: 2013-04-30 16:23:36
mówisz o dachu odwróconym na tarasie?
odpowiedz
Odpowiedź do kamilam1980
Data dodania: 2013-04-30 16:40:44
Tak, a Wy nie macie takiego w planie?
odpowiedz
Odpowiedź do kataliza
Data dodania: 2013-04-30 21:27:53
nie, planujemy zwykły taras.
odpowiedz
Odpowiedź do kamilam1980
Data dodania: 2013-05-02 10:04:05
Aha, to zmienia postać rzeczy :)
odpowiedz
Odpowiedź do kataliza
tictac  
Data dodania: 2013-05-08 17:26:01
folia PCV, EPDM nie oznacza tarasu odwróconego, można to zrobić przy tradycyjnym układzie warstw. Ogólnie taras nad pomieszczeniem ogrzewanym to kłopot a wybrane przez Was rozwiązanie jest bardzo kłopotliwe i awariolubne. Polecam bardzo staranny wybór tego mazidła na wylewkę bo to tak naprawdę najważniejsza rzecz, która będzie chronić przed kapaniem itp. Wszystko oczywiście jeśli taras z płytek. jeśli deski na legarach lub płyty tarasowe układane luźno to powróciłbym na waszym miejscu do rozaważania nad porządną izolacją typu folia PCV, EPDM itp.
odpowiedz
Data dodania: 2013-05-08 22:08:51
Folia tez będzie i to nie jedna, i wiele innych rzeczy. To mazidło na zdjęciach powyżej to dopiero pierwsza warstwa izolacyjna. Po drodze będzie jeszcze kilka warstw folii, styropian, kolejna wylewka i to z dużym spadem w obu kierunkach i na końcu jakieś super specjalne mazidło odporne na słońce. Postaramy się pokazać że tradycyjny taras (tzn nie odwrócony dach) też można zrobić dobrze.
odpowiedz
Odpowiedź do tictac
tictac  
Data dodania: 2013-05-11 10:05:20
nie napisałem, że się nie da. Z fizyki budowli po prostu to najgorsze rozwiązanie i tyle. Ja pisałem o tym "specjalnym mazidle" jako ostatnia warstwa że jest ważne to co macie teraz to prawdopodobnie tylko grunt. By pokazać, że można zrobić dobrze będziecie musieli prowadzić blog przez 5-10-156 lat bo to o takim czasie rozmawiamy :)
odpowiedz
Odpowiedź do kataliza
Data dodania: 2013-05-11 12:18:38
podobno najczęściej źle zaizolowany taras zaczyna przeciekać po 3 latach. Damy znać jak poszło :)
odpowiedz
Odpowiedź do tictac
2013-04-08

trochę tu, trochę tam Dodaj do ulubionych 

bo oczywiście na gładzie jeszcze czekamy.

W garażu i kotłowni pociągnięte już rurki od pompy ciepła:

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

naczynie wzbiorcze przy zasobniku i trochę dodatkowych rurek.

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

Ponieważ przy adaptacji projektu i pozwoleniu na budowę nie wiedzieliśmy jeszcze czy zdecydujemy się na gaz nie umieściliśmy gazu w projekcie. Dlatego teraz musieliśmy wystąpić o zmianę projektu. Procedura wygląda następująco:

- warunki z gazowni

- projekt przyłącza (czyli tej rurki od licznika do budynku) 500PLN

- do urzędu należy złożyć: podanie + projekt przyłącza (4 egzemplarze) + warunki z gazowni+ dziennik budowy

Urząd ma miesiąc na decyzję. Trzeba też pamiętać że warunki z gazowni są ważne do określonego terminu, my to przegapiliśmy i musieliśmy wystąpić do gazowni o przedłuzenie lub wystawienie nowych warunków. Dlatego wszystko trwało dłużej niż 1 miesiąc ale zima długa więc nie ma pośpiechu.

Teraz trzeba znaleść osobę która wykopie dół i pociągnie tam rurę do gazu, zawiadamia się gazownie, przyjeżdżają odebrać przyłącze, założyć licznik i obiecali że jak wszystko będzie ok puszczą gaz w ciągu 15minut. 

Projekt przyłącza był robiony przez osobę z gazowni więc mam nadzieję że pójdzie lekko.

A teraz najlepsze: projekt musi zrobić osoba z uprawnieniami, samo wykonanie jest sprawdzane i odbierane przez gazownie ale trzeba mieć jeszcze kierownika budowy z uprawnieniami. Kierownika budowy do wkopania 1 rury w ziemię - paranoja.

 

Na budowie działa też elektryk, mamy już prowizoryczne światło i gniazdka we wszystkich pomieszczeniach, pociągnięte też jest zasilanie do bram garażowych  i zostało jeszcze wykucie dziur pod światła schodowe i następne spotkanie z elektrykiem już przy zakładaniu finalnych gniazdek i włączników.

Czekamy na wycenę drzwi zewnętrznych wejściowych.

W łazience u dziewczyn już zamontowany syfon pod brodzikiem:

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

żeby zamontować brodzik trzeba będzie trochę podkuć beton bo dno brodzika jest niżej niż krawędzie, brodzik będzie zamontowany dopiero po gładziach żeby nie zniszczyć syfonu który kosztował 100PLN.

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

A nasza łazienka już po fugowaniu (fugi na podłogach dopiero po gładziach)

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

a tu w trakcie silikonowania, polecam silikon Mapei, od 6 lat mamy go w łazience przy wannie, ani nie zmienił koloru, nie wysechł nie zapleśniał. Przy umywalce daliśmy jakiś inny i tragedia. Od tej pory tylko Mapei.

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

A tu widać te przetarcia na brązowych płytkach

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

A teraz pewnie włożę kij w mrowisko ale nie mogę tego zrozumieć. Kiedyś jak wchodziło się do czyjejś łazienki można było z dokładnością do 5 lat powiedzieć kiedy był robiony remont - wszyscy mieli takie same płytki. Ale kiedys nie było wyboru, teraz jak wejdzie się do sklepu to można dostać oczopląsu - dlatego nie rozumiem czemu tak wiele osób decyduje się na te same płytki - mam na mysli mugaty. Pewnie nie rozumiem tego głównie dlatego że nie podobają mi się te płytki, kojarzą mi się z mięsnym albo z masarnią, ale ostatnio mąż mi podpowiedział że to raczej płytki z pieca kaflowego.Mistrzowie drugiego planu:

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

Zdjęcie do wpisu: trochę tu, trochę tam

5 Komentarze
Data dodania: 2013-04-09 01:02:13
Z gazem bedziemy mieli taka sama historie jak wy... tez juz na etapie budowy zdecydowlaismy sie na gazowe ogrzewanie... fajnie robota idzie do przodu :)
odpowiedz
katasza  
Data dodania: 2013-04-22 09:40:20
Mi mugaty się podobają, ale osobiście marzą mi się zwykłe białe, płytki w rozmiarze 20x20. Biel jest po prostu uniwersalna. Zwłaszcza gdy łazienka nie jest wypłytkowana w całości, a np. tylko do połowy ściany, a samą ścianę można co dwa lata malować na inny kolor i zmieniać sobie wygląd łazienki gdy ta się opatrzy. Gdy dajemy do łazienki konkretny kolor płytek w dodatku z jakimś wzorkiem i płytkujemy ją po sam sufit to na przynajmniej 10 lat jesteśmy skazani na ten jeden kolor i na ten wzorek.
odpowiedz
Data dodania: 2013-04-22 10:57:37
ale tak z ręką na sercu - naprawdę co 2 lata będzie ci się chciało malować ściany?
odpowiedz
Odpowiedź do katasza
katasza  
Data dodania: 2013-04-22 13:12:16
No jasne. A dlaczego nie?
odpowiedz
Odpowiedź do kataliza
bpisk
Data dodania: 2013-05-01 10:37:37
bb
Myśle że lepiej pomalować ściany niż zmienić płytki modne tylko sezon a nie kiedy wcale(ale o gustach jak wiadomo..)
odpowiedz
Odpowiedź do kataliza
kataliza Obserwuj bloga
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 96120
Komentarzy: 815
Obserwują: 273
Wpisów: 215 Galeria zdjęć: 1077
Projekt AMBER 2
BUDYNEK - dom wolnostojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Polska
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
Polecane linki