240 tys. użytkowników
682415 zdjęć, 903205 komentarzy
159 osób online

Tani kurier na budowie


Znowu lockdown. Raz już zamknęli wszystko w marcu, trochę na wyrost, chociaż w sumie pierwszej fali pandemii uniknęliśmy całkowicie. Teraz od listopada znowu wszystko pozamykane. Nie ma nawet za bardzo gdzie wyjść. Zresztą, w zaistniałej sytuacji może lepiej nigdzie nie wychodzić? Skoro już siedzę w domu, to może by przy tym domu trochę porobić? Sezon budowlany się wprawdzie skończył, ale można chociaż remont zrobić. Nie trzeba nawet jechać do marketu budowlanego (chociaż ten akurat jest otwarty) - tani kurier dostarczy paczkę z materiałami budowlanymi pod drzwi. Nic tylko remontować.




Materiały budowlane w e-commerce

Branżę budowlaną ograniczenia związane z pandemią zdają się omijać. Oczywiście ogólny kryzys gospodarczy na pewno się na niej odbije: ludzie tracą pracę i dochody, będą więc mieli mniej środków na inwestycje. Z drugiej strony praca na budowach może się odbywać normalnie (trudno oczekiwać, że będzie się odbywać zdalnie). Także sklepy budowlane pozostały otwarte nawet w okresie najostrzejszych ograniczeń, aczkolwiek w którymś momencie trzeba je było zamknąć w soboty, bo ludzie zaczęli traktować je jak park rozrywki i przychodzić z całymi rodzinami na zwiedzanie. Należy sobie jednak postawić pytanie, czy w zaistniałej sytuacji, kiedy zdaje się, że mamy pierwszą i drugą falę epidemii skumulowane razem, liczba chorych podwaja się co 10 dni, a odsetek pozytywnych testów wynosi oszałamiające 50%, jest sens chodzić po jakichkolwiek sklepach. Może lepiej zostać w domu, a materiały budowlane zamówić w internecie - dostarczy nam je szybko i wygodnie kurier. Najlepiej tani kurier, bo tu nie ma co przepłacać, a sklepy prześcigają w uatrakcyjnianiu oferty, w tym poprzez tańszą dostawę.

Materiały budowlane i wykończeniowe nie były nigdy szczególnie popularną kategorią produktów kupowanych on-line. Według raportu “Gemius dla e-commerce Polska 2020” tylko 24% ankietowanych internautów kupujących w sieci zadeklarowało, że w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie otrzymali przesyłkę z tego typu produktami, co umieszcza tą grupę towarów na trzecim od końca miejscu. Z drugiej strony, na materiałach budowlanych dom się nie kończy, a do zakupu towarów z kategorii “meble i wystrój wnętrz” przyznaje się już 35% respondentów. Co ważniejsze, jeżeli chodzi o zakupy planowane, to “meble i wystrój wnętrz” są najczęściej rozważaną grupą produktów (aż 29% kupujących w sieci deklaruje, że zamierza kupić je w przyszłości), a materiały budowlane i wykończeniowe znalazły się w pierwszej szóstce (z 28% wskazań). 

E-commerce w pandemii

Jak wpłynęła na sytuację pandemia? Jak już wspomniano, markety i sklepy budowlane były otwarte w zasadzie cały czas. Nie oznacza to jednak, że klienci nie przenieśli się z choć częścią zakupów do e-commerce. Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej “Omni-commerce” dowiadujemy się, że aż 39% osób kupujących w sieci kupiło przez internet produkty z kategorii “wyposażenie domu” ze względu na zagrożenie pandemią i kwarantannę. Stanowi to 22% wszystkich ankietowanych internautów. Z kolei z informacji ujawnionych przez operatora platformy Shoper (jednej z najpopularniejszych w Polsce platform do prowadzenia działalności e-commerce) dowiadujemy się, że już na początku kwietnia sklepy internetowe z kategorii “dom i ogród” odnotowały 53% wzrost liczby transakcji w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Nie był to dramatyczny wzrost, ale większy niż ogólny wzrost w branży e-commerce. Natomiast już w drugiej połowie kwietnia liczba paczek wysyłanych przez sklepy z tej kategorii wzrosła aż o 173%. Jest to bardzo znaczący skok, jak na branżę w gruncie rzeczy niszową.

Z czego wynika taki duży wzrost? Przecież markety budowlane, sklepy remontowe i ogrodnicze były otwarte? Źródeł takich decyzji kupujących można upatrywać w kilku czynnikach. Po pierwsze, wiele osób odczuwa uzasadniony lęk przed zarażeniem, co może skłaniać je do robienia zakupów on-line nawet jeżeli dostępny jest sklep stacjonarny. Drugim istotnym czynnikiem może być ogólna zmiana nawyków zakupowych. Wiele osób robi w związku z pandemią częściej zakupy on-line: według raportu “Omni-commerce” od 54% do 62% kupujących w sieci zadeklarowało, że związku z ryzykiem zarażenia koronawirusem robią częściej zakupy w Internecie (stanowi to 27% ankietowanych internautów). Niektórzy zdecydowali się na takie zakupy po raz pierwszy. Kiedy klienci przywykli już do robienia zakupów w sieci, będą chętniej korzystać z takiej opcji, nawet jeśli stacjonarny odpowiednik e-sklepu jest dostępny. Należy też pamiętać, że szczególnie w przypadku mniejszych zakupów, klienci często dokonują ich podczas większej wyprawy do centrum handlowego. Jeżeli takich wypraw nie odbywają w związku z pandemią, to wygodniej jest im zamówić kuriera z towarami z e-commerce. Wreszcie, znaczenie mogą mieć działania promocyjne podjęte przez sklepy internetowe, które szybko zorientowały się, że jest tu okazja do zwiększenia obrotów. Reklama w sieci, promocje, tani kurier, czy wręcz darmowa pomogły skłonić klientów do szukania bezpieczeństwa w internetowych zakupach.


Artykuł powstał we współpracy z Partnerem
artykuł partnera
Domy modułowe coraz częściej wygrywają z budową tradycyjną nie dlatego, że są „modne”, tylko dlatego, że dają trzy rzeczy naraz: szybkość realizacji, przewidywalną jakość i zwykle niższe koszty użytkowania.
więcej
artykuł partnera
Chcesz odnowić swoją szafę przesuwną i nadać jej nowe życie? Ten kompleksowy przewodnik pomoże Ci w jej renowacji, od przygotowania powierzchni po finalne wykończenie. Dowiedz się, jak wybrać odpowiednią farbę, skutecznie pomalować lub okleić mebel, a nawet wymienić fronty.
więcej
artykuł partnera
Dobrze zaprojektowana hala magazynowa lub produkcyjna potrafi stać się sercem firmy – miejscem, od którego zależy płynność dostaw, jakość produkcji i codzienny komfort pracy zespołu. Źle zaplanowana… będzie za to studnią bez dna, pochłaniającą czas, pieniądze i nerwy.
więcej
artykuł partnera
Łączenie różnych styli wnętrzarskich w pomieszczeniu może dać unikatowy, wyjątkowy efekt. Ważny będzie jednak umiar i świadome podejście do dodatków. Dzięki temu stworzysz harmonijną całość. Zobacz, na co warto zwracać uwagę dla uniknięcia chaosu.
więcej
artykuł partnera
Każdy majsterkowicz wie, że wybór odpowiedniego młotka to nie kwestia przyzwyczajenia. Nie każde narzędzie nadaje się do tej samej pracy – inny będzie potrzebny przy drobnych pracach w metalu, a inny przy rozbiórkach czy stolarce. Sprawdź, jak dobrać młotek do rodzaju (...)
więcej
Obserwowane blogi
Funkcja "Obserwujesz blogi" działa wyłącznie dla zalogowanych użytkowników.